Veelgestelde vragen voor aanbieders

Hoe werkt handelen op VraagBod?
VraagBod is een platform met een website en app voor consumenten, vraagbod.nl, waarop je artikelen kunt verkopen aan consumenten. Deze verkopen regel je vanuit je eigen portal, via de link: portal.vraagbod.nl. Jouw artikelen die op vraagbod.nl staan, staan daar met een initiële winkelprijs. Je bent vrij om te bepalen welke prijs dit is (deze prijs kan bijvoorbeeld hetzelfde zijn als in je eigen winkel of website). Op VraagBod zijn alle prijzen incl. verzend- en transactiekosten, om transparant te zijn naar de consument. Consumenten kunnen ook een ‘vraagbod’ plaatsen. Daarmee vraagt een consument je om voor dat moment je meest actuele en beste prijs te geven voor een specifiek artikel. Je kunt op een vraagbod reageren met een eenmalig aanbod (‘beterbod’), waarbij je een actuele prijs af geeft voor dat specifieke artikel. Voor die beterbodprijs kan het artikel op dat moment verkocht worden. Wanneer de consument dit accepteert, verandert het beterbod in een bestelling.

Kan ik mijn artikelen verkopen op VraagBod?
Jazeker heel graag zelfs! Het enige dat je nodig hebt nodig: een feitelijk adres in Nederland, een btw(-nummer) registratie in Nederland, een inschrijving bij de kamer van Koophandel in Nederland en een Nederlandse bankrekening. Wij koppelen je aanbod via de product feed die je ook aan google shopping verschaft. Het is dus belangrijk dat je in het bezit bent van deze feed voordat je je aanmeld. Wij doen dit zodat we gratis en gemakkelijk jouw aanbod kunnen koppelen (dat regelen wij dus voor je). Je kunt je aanmelden op deze pagina.

Wat kan ik verkopen op VraagBod?
Op VraagBod kun je eerste hands artikelen verkopen binnen een groot aantal diverse categorieën. Wij koppelen je aanbod via de product feed die je ook aan google shopping verschaft. Het is dus belangrijk dat je in het bezit bent van deze feed voordat je je aanmeld. Meer informatie over google shopping kun je hier lezen. Je kunt je bij ons aanmelden als Metailer op deze pagina.

Kan ik mijn eigen (leverings-)voorwaarden voeren?
Dat kan zeker. Een consument moet akkoord gaan met jouw levervoorwaarden alvorens de consument kan afrekenen. Tijdens registratie (wat gebeurt vóór afrekenen) gaat een consument tevens akkoord met de ‘gebruiksvoorwaarden consument’ van VraagBod zelf. Op punten waar jouw leveringsvoorwaarden tegenstrijdig zijn met de gebruiksvoorwaarden van VraagBod, zijn de gebruiksvoorwaarden van VraagBod leidend.

Hoe wordt bepaald welke aanbieder als eerste te zien is in de website?
Op VraagBod is elke aanbieder gelijk. Dit vinden wij erg belangrijk. Iedereen heeft een gelijke kans en het is dus niet mogelijk om hoger in de lijst te komen door bijvoorbeeld betaling. Enkel op sortering van prijs, hoog naar laag, wordt momenteel de volgorde van de lijst opgemaakt van aanbieders bij een product.

Kan ik vanuit het buitenland artikelen verkopen op VraagBod?
Handelen en versturen van artikelen vanuit het buitenland is mogelijk, wanneer je aan de volgende eisen voldoet: om op VraagBod te handelen dien je in het bezit te zijn van een feitelijk adres in Nederland, een btw(-nummer)registratie in Nederland, een inschrijving kamer van Koophandel in Nederland en een Nederlandse bankrekening. Daarnaast koppelen wij jouw aanbod via de product feed die je ook aan google shopping verschaft. Het is dus belangrijk dat je in het bezit bent van deze feed voordat je je aanmeld. Wij doen dit zodat we gratis en gemakkelijk jouw aanbod kunnen koppelen (dat regelen wij dus voor je). Je kunt je aanmelden op deze pagina.

Hoe kan ik artikelen toevoegen?
Dat doen wij voor je :) Wij koppelen je aanbod via de product feed die je ook aan google shopping verschaft. Het is dus belangrijk dat je in het bezit bent van deze feed voordat je je aanmeld. We doen dit zodat we gratis en gemakkelijk jouw aanbod voor je kunnen koppelen. Meer informatie over google shopping kun je hier lezen. Je kunt je bij ons aanmelden als Metailer op deze pagina.

Neem voor vragen contact op met [email protected]

Vraagbiedingen

Wat is een vraagbod?
Op artikelen uit jouw aanbod die op vraagbod.nl te koop staan, kunnen consumenten een ‘vraagbod’ plaatsen (meervoud ‘vraagbiedingen’). Daarmee vraagt een consument jouw eenmalig je meest actuele en beste prijs te geven voor een specifieke artikel. Wanneer het vraagbod geplaatst is, ontvang je deze in jouw verkoopomgeving. Je kunt op dat vraagbod reageren met een actuele prijs voor het artikel. Je doet de consument daarmee een aanbieding, en die aanbieding noemen we een ‘beterbod’. De consument kan dit beterbod accepteren en direct afrekenen. Zo verandert het beterbod in een bestelling die je van ons ontvangt in je verkoopomgeving.

Vraagbiedingen zijn een vorm van ‘Me-tail’ waarin jouw klanten de mogelijkheid hebben contact met je op te nemen wanneer hun koopvraag ontstaat. Daardoor ontstaat er een nieuwe dynamiek in het aankoopproces.

Hoe lang is een vraagbod geldig?
De vraagbodtijd staat standaard op 24 uur. Dit betekent dat je 24 uur de tijd hebt om een beterbod te doen. Na deze tijd sluit het vraagbod en kun je geen beterbiedingen meer doen. Je kunt zelf ook een tijd aan het beterbod geven om aan te geven dat de consument binnen een bepaalde tijd moet beslissen. Dit is dus de tijd voor hoe lang je aanbod geldt. Die tijd kan zo kort zijn als een uur of zo lang als de resterende tijd van het vraagbod.

Voor wie is mijn beterbod zichtbaar?
Enkel de consument aan wie je het beterbod doet kan jouw tijdelijke aanbieding zien in zijn of haar account. We noemen dit een ‘blind bidding box’. Jouw aanbieding wordt niet op de website geplaatst en is niet zichtbaar voor andere aanbieders. Zo kun je dus bijvoorbeeld gerust met een prijs stunten of experimenteren.

Ik heb een beterbod geplaatst maar de prijs klopt niet!
Geen zorgen! Bel ons op 088 5054 344 en dan lossen we het direct samen op.

Ik heb een beterbod geplaatst, maar dit bod moet verwijderd worden.
Wanneer je ons belt op 088 5054 344 lossen we het direct samen op.

Er is een vraagbod gedaan, maar ik heb dit product nu niet op voorraad. Wat nu?
Is het mogelijk om dit product alsnog te leveren, maar met een langere levertijd? Je kunt dan de langere levertijd in je beterbod meenemen. Dit wordt onderdeel van de aanbieding die je aan de consument stuurt.

Er is een vraagbod gedaan, maar dit product is uit mijn assortiment. Wat nu?
Wij werken elke dag jouw aanbod bij in ons systeem. Echter kan het voorkomen dat een product uit je assortiment is en wij dit nog niet bij hebben gewerkt. In dat geval kun je het beste geen beterbod doen aan de consument. Laat dus het vraagbod open staan in dit geval.

Ik heb een beterbod geplaatst, maar de prijs klopt niet!
Bel ons in dit geval direct even, dan maken we samen een correctie. Bel ons op 088 5054 344

Kan een consument meerdere vraagbiedingen plaatsen?
We hebben hier voor de consumenten een limiet op geplaatst. Voor een consument is mogelijk om maximaal vier vraagbiedingen tegelijk open te hebben staan (van verschillende artikelen). Per specifiek artikel kan er door de consument maar één vraagbod tegelijk worden geplaatst. We geven hier een max aan omdat we VraagBod graag serieus willen houden voor jou als aanbieder.

Kan een consument voor één artikel meerdere vraagbiedingen tegelijk plaatsen?
Een consument kan voor één artikel maximaal één vraagbod tegelijk uit hebben staan. Wanneer de consument een beterbod accepteert of een vraagbod laat verlopen kan er een nieuw vraagbod voor het betreffende artikel geplaatst worden.

Kan een verlopen bod weer geactiveerd worden?
Als een vraagbod verlopen is, zijn alle bijhorende beterbiedingen ook verlopen en dus niet meer geldig. Een vraagbod of beterbod kan niet weer geactiveerd worden nadat deze verlopen is. Een consument kan wel weer een nieuw vraagbod plaatsen nadat het vraagbod verlopen is.

Ben ik verplicht om een vraagbod te beantwoorden?
Nee, je kunt per vraagbod bepalen óf en wanneer je reageert met een actuele prijs (beterbod). We waarderen het natuurlijk dat je actief handelt als aanbieder, maar je bent nergens toe verplicht. Het is goed om te weten dat consumenten jouw handelsnaam zien bij het plaatsen van een vraagbod, spring er dus serieus mee om.

Hoe weet ik dat een consument mijn beterbod accepteert?
Wanneer een consument jouw beterbod accepteert, ontvang je daar een e-mail met melding van. Wanneer de consument betaalt, verandert het beterbod in een bestelling, waar je een aparte bestelbevestiging van ontvangt. Ka-ching! Elke stap is ook terug te vinden in je verkoop account.

Prijzen op de website

Hoe worden mijn prijzen getoond op de consumentenwebsite?
De prijs die voor een artikel wordt getoond in de consumentenwebsite, is de initiële winkelprijs die in de door jouw aangeleverde product feed vermeld staat. Wij vinden het belangrijk om transparant en eerlijk te zijn richting de consument. Alle prijzen op de consumentenwebsite worden dus incl. btw, verzendkosten en transactiekosten getoond. Zo komt de consument dus achteraf nooit voor een verassing te staan. Enkel de consument aan wie je een beterbod doet, kan jouw tijdelijke aanbieding zien in zijn of haar account. We noemen dit een ‘blind bidding box’. Jouw aanbieding wordt niet op de website geplaatst en is niet zichtbaar voor andere aanbieders. Zo kun je dus bijvoorbeeld gerust met een prijs stunten of experimenteren.

Jouw handelsaccount

Hoe koppel ik mijn aanbod aan VraagBod?
Dat is gelukkig niet ingewikkeld. Stuur ons een product feed url met de onderstaande velden er in en wij doen de rest, geheel gratis! De dik gedrukte velden zijn noodzakelijk, de rest is optioneel. Bij een feed geldt wel, hoe meer velden je invult, hoe groter de kans dat wij de producten kunnen matchen, én je alle features uit ons systeem kunt gebruiken. Zorg dus dat je product feed zo ver mogelijk gevuld is, om te zorgen dat er zoveel mogelijk van jouw aanbod in je account komt te staan.

We hebben de volgende velden nodig in de feed:

  • EAN of GTIN code
  • Brandname
  • Manufacturer part number
  • Availability (in stock/out of stock)
  • Price
  • Sale price
  • Sale price effective date
  • Shipping price
  • Shipping time
  • Condition: new/used (alleen wanneer je tweedehands artikelen verkoopt is dit veld noodzakelijk)
  • Shipping_weight
  • Shipping_label (verpakt in doos/zak, pellet)

Wat doen jullie met mijn productinformatie (waar ook marketingwaarde aan zit)?
VraagBod heeft een eigen database met productinformatie. Wij gebruiken dus géén productinformatie van jou, zoals beschrijving, titel of foto’s. Ons systeem gebruikt bij de matching van jouw producten aan onze database, alleen kenmerken zoals EAN codes, brandname en manufacturer part number. Wanneer er een matching ontstaat, voegen we daar jouw attributen zoals prijs, verzendkosten, beschikbaarheid etc. aan toe.

Kan ik meerdere handelsaccounts hebben?
Wanneer je bijvoorbeeld een franchise hebt of een onderneming met meerdere vestigingen, is dat zeker mogelijk. We denken ook in andere gevallen graag met je mee over de mogelijkheden. Neem gelieve contact met ons op via [email protected], zodat we met je mee kunnen denken over de mogelijkheden.

Op welk e-mailadres ontvang ik meldingen?
Tijdens het aanmelden via dit formulier geef je een e-mailadres op voor je klantenservice. Naar dat e-mailadres worden meldingen verstuurd over vraagbiedingen en bestellingen. Dit e-mailadres kun je zelf wijzigen op de pagina voor algemene instellingen op je platform.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Geen zorgen! Bij het inlogscherm op jouw portal kun je klikken op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail met instructies voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord. Et voilà

Klanten

Kan ik direct contact opnemen met mijn klanten?
Dat kan zeker! Dit kan vanaf het moment dat een consument een bestelling bij je heeft geplaatst. In jouw portal vind je bij een bestelling een knop ‘Stuur klant e-mail’. Zo kun je direct een bericht aan je klant sturen. Via deze weg verstuur je ook de track&trace code van een bestelling aan je klant. Bij VraagBod vinden we het erg belangrijk om te weten wat er speelt bij de consument en bij jou. Daarom loopt verder contact met de consument, tot aan het moment van een retournering, via onze klantenservice. Wij vangen dus ook vragen van consumenten voor je op.

Bestellingen

Hoe weet ik dat er een nieuwe bestelling is?
Tijdens het aanmelden geef je een algemeen contactadres op, waar meldingen naar worden verstuurd over bestellingen. Wanneer er een nieuwe bestelling is, ontvang je dus netjes een melding via deze weg. Dit e-mailadres kun je wijzigen op de pagina voor algemene instellingen op jouw platform.

Er is een bestelling gedaan, maar ik heb dit product nu niet op voorraad. Wat nu?
Is het mogelijk om de bestelling alsnog te leveren, maar met een langere levertijd? Laat dit dan direct aan de klant weten. In jouw portal vind je bij een bestelling een knop ‘Stuur klant e-mail’. Zo kun je direct een bericht aan je klant sturen. Omdat de klant op de zending van het product rekent, vragen we je de verlate levertijd vriendelijk en discreet te brengen.

Er is een bestelling gedaan, maar dit product is uit mijn assortiment. Wat nu?
Kun je een bestelling die gedaan is helemaal niet meer leveren? Laat dit dan direct aan ons weten. Wij zullen dan de bestelling annuleren en dit aan jouw klant laten weten. Je kunt ons bereiken via het contactformulier of via 088 5054 344.

Kan een consument een verzending annuleren?
Het is voor een consument momenteel helaas niet mogelijk om een bestelling te annuleren. Wanneer dit het geval is vragen we een consument dit te melden aan ons. Wij informeren je over de annulering. Wanneer je de bestelling al verzonden hebt, moet de consument via de normale weg retourneren.

Kan een consument meerdere producten tegelijk bestellen?
Momenteel is het niet mogelijk voor een consument om in één bestelling meerdere producten te plaatsen. Eén vraagbod wordt telkens één bestelling. In de toekomst willen wij er wel naar toewerken dat dit mogelijk wordt. Wél kan een consument meerdere beterbiedingen van jou accepteren, welke je in één doos kunt versturen aan de consument. Let er op dat je wel voor elke bestelling in jouw account op ‘Verzending maken’ klikt, zodat de consument weet dat de bestelling er aan komt. Meer daar over kun je lezen in de handleiding die je van ons ontvangt met je inloggegevens.

Welke betaalmethoden kunnen consumenten gebruiken?
Momenteel kunnen consumenten op VraagBod betalen via iDEAL bij hun eigen vertrouwde bank. Omdat wij veiligheid en transparantie nastreven voor iedereen die gebruik maakt van ons platform, heeft VraagBod als dienstverlener een aparte onafhankelijke stichting derdengelden opgericht. Deze stichting derdengelden beheert het betalingsverkeer dat via VraagBod loopt. Wanneer een consument bij ons iets koopt, stellen wij jouw geld veilig op de rekening van de stichting derdengelden. Zo kun je de bestelling verzenden, wetende dat het geld voor je gereserveerd staat. Dit beschermt je ook in het geval dat er een onenigheid met de consument ontstaat over de levering.

 

Levering

Binnen welke termijn moet ik een artikel versturen?
De door jou aangegeven levertijd van een artikel, gaat in op het moment dat de consument een bestelbevestiging ontvangt na betaling. Houd dus rekening met jouw verwerkingstijd + de levertijd van een postbedrijf, óf de levertijd wanneer je zelf bezorgt. Wij vertrouwen er op dat je de door jou opgegeven levertijd aanhoudt.

Wat moet ik doen als ik niet op tijd kan leveren?
Wanneer je onverhoopt niet op tijd kunt leveren, vragen we je dit direct aan de klant te laten weten. Je kunt dit doen in je portal bij je bestellingen. In een bestelling vind je de knop ‘Stuur klant e-mail’. Zo kun je direct een bericht aan je klant sturen. Via deze weg verstuur je ook de track & trace code van een bestelling aan je klant. De klant heeft op basis van jouw beterbod incl. alle bijhorende voorwaarden zoals levertijd, voor jou gekozen. Indien je niet aan de gestelde voorwaarden kunt voldoen is het daarom belangrijk de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. Wij streven altijd vriendelijkheid en transparantie na, dus we vragen je in dit geval een vriendelijk en discreet bericht aan de klant te sturen.

Tarieven en uitbetaling

Wat kost het om te handelen op VraagBod?
Op VraagBod willen we het verdienmodel zo simpel en transparant mogelijk houden, maar vooral eerlijk. Je ziet op veel vergelijkbare platformen ingewikkelde verdienmodellen, dat willen wij niet. Daarom hanteren wij over alle productcategorieën één prijsmodel: je betaalt slechts een kleine bemiddelingsbijdrage per bestelling, over de orderwaarde inclusief btw en verzendkosten. Bank/transactiekosten betalen wij.

Voor elke bestelling berekenen we een basistarief van € 0,99 excl. btw. Daarnaast rekenen we voor elke € 24,99 aan orderwaarde € 0,99 excl. btw.

Een voorbeeld met 3 trappen:
Bij een orderwaarde van € 0 – € 24,99 rekenen we bijvoorbeeld € 1,98 (€ 0,99 basis + € 0,99)
Bij een orderwaarde van € 25 – € 49,98 rekenen we bijvoorbeeld € 2,97 (€ 0,99 basis + 2 x € 0,99)
Bij een orderwaarde van € 49,99 – € 74,97 rekenen we bijvoorbeeld € 3,96 (€ 0,99 basis + 3 x € 0,99)

Op VraagBod heeft u:

  • Geen abonnementskosten
  • Geen opstartkosten
  • Geen opzegkosten
  • Geen cost per click
  • Geen mogelijkheid om te betalen om hoger in de zoekresultaten te komen
  • Geen reclame op de website
  • Een vrijblijvende samenwerking

En hoe zit het dan met een retourzending?

Bij een retourzending rekening wij enkel het basistarief van € 0,99 + een retour fee van € 0,99. Een retourzending kost dus maximaal € 1,98. Dit is een vast bedrag en dat verandert niet. Wij rekenen een tarief voor retourzendingen omdat het verwerken van een retour ons helaas ook geld kost. Zoals de wet verplicht stelt, storten wij het gehele aankoopbedrag terug aan de consument, inclusief de verzendkosten.

Wanneer word ik uitbetaald?
Wij betalen je na minimaal 21 dagen uit. De 21 dagen starten wanneer je klikt op ‘Verzending maken’ bij een bestelling. Deze 21 dagen periode bestaat uit: jouw levertijd + wettelijke bedenktijd klant (14 dagen) + administratieve verwerkingstijd VraagBod + verwerkingstijd bank

Op het door jou opgegeven rekeningnummer ontvang je na de verwerkingstermijn het bestelbedrag, minus de commissie van VraagBod.

Bij een retour wordt de retourcommissie verrekend met de opvolgende verkopen.

Wat doe ik als een klant om een btw-factuur vraagt?
De klant koopt via het VraagBod platform, maar jij bent de daadwerkelijke verkopende partij. Daarom dien je een btw-factuur te verstrekken wanneer jouw klant daar om vraagt. Op de pakbonnen van VraagBod staat om deze reden geen btw vermeld.

Kan ik eerder of juist later dan de door jullie gestelde uitbetalingstermijn worden uitbetaald?
Momenteel is het alleen mogelijk om op het vaste betaalmoment uitbetaald te worden, na minimaal 21 dagen.  De 21 dagen starten wanneer je klikt op ‘Verzending maken’ bij een bestelling. Deze 21 dagen periode bestaat uit: jouw levertijd + wettelijke bedenktijd klant (14 dagen) + administratieve verwerkingstijd VraagBod + verwerkingstijd bank

Op het door jou opgegeven rekeningnummer ontvang je na de verwerkingstermijn het bestelbedrag, minus de commissie van VraagBod.

Retourneren of ruilen

Binnen welke termijn kan een klant retourneren?
Na ontvangst van de bestelling, heeft de consument 14 dagen wettelijke bedenktermijn waarbinnen de consument de bestelling kan retourneren. Tijdens het retourproces ontvangt de consument retourinstructies en een retourbon met het door jou opgegeven retouradres.

Wat vragen jullie aan commissie bij een retourzending?
Bij een retourzending rekening wij enkel het basistarief van € 0,99 + een retour fee van € 0,99. Een retourzending kost dus maximaal € 1,98. Dit is een vast bedrag en dat verandert niet. Wij rekenen een tarief voor retourzendingen omdat het verwerken van een retour ons helaas ook geld kost. Zoals de wet verplicht stelt, storten wij het gehele aankoopbedrag terug aan de consument, inclusief de verzendkosten.

Hoe snel moet ik een retournering behandelen na ontvangst?
Bij een retour is er actie van je vereist om in jouw portal aan te geven hoe je de retournering afhandelt. De manier waarop je deze retour afhandelt in je account is voor ons en jouw klant erg belangrijk. Bij een retour blokkeren wij namelijk de betaling totdat jij aangeeft dat de retour in juiste orde is ontvangen. VraagBod beschouwt een retournering die vanaf het retourmoment, langer dan 14 werkdagen onbeantwoord blijft door jou, automatisch als een goed ontvangen retournering. In dat geval wordt het aankoopbedrag teruggestort aan de consument.

Hoe word ik op de hoogte gesteld van een retournering?
Je ontvangt van ons een e-mail met een bevestiging van retournering door jouw klant. Daarnaast vind je alle retournering in jouw portal onder ‘Retourneringen’, waar je deze kunt afhandelen.

Waar vind ik mijn retouradres?
In je portal onder het kopje ‘Instellingen’ kun je het door jou opgegeven retouradres vinden en dit aanpassen. Let wel op dat het kan zijn dat klanten van je al een retourzending hebben gedaan die onderweg is naar het adres wat je hier vindt. Als je dit aanpast downloaden consumenten pas vanaf dat moment een retourlabel met dit adres er op.

Wat moet ik doen als ik een artikel beschadigd of niet in juiste staat retour heb ontvangen?
Vervelend om te horen dat je een retour niet in juiste staat hebt ontvangen. Hier het stappenplan om tot een oplossing te komen. Ga naar je portal en klik op ‘Retourneringen’.

1. Klik op ‘Niet goed ontvangen’ in de retourzending waar het om gaat

2. Neem direct contact op met jouw klant en maak samen een afspraak over de afhandeling. De contactgegevens van jouw klant vind je in dezelfde retour in de portal.

3. Neem contact op met ons en geef aan wat je met jouw klant hebt afgesproken. Je kunt ons bereiken via het contactformulier of via 088 5054 344.

4. Wij bespreken jouw oplossing met de consument en als hij/zij ook akkoord is, handelen wij de retour en geldstroom verder af op basis van de door jou gemaakte afspraak met de klant. Jij en de klant ontvangen hiervan bericht via e-mail.

Wat moet ik doen als ik een retournering niet heb ontvangen
Neem contact op met jouw klant wanneer je een retournering niet ontvangen hebt binnen de verwachtte termijn. Ga in je portal naar ‘Retourneringen’ in het menu, daar vind je in de betreffende retourzending de contactgegevens van jouw klant. Houd bij retourneringen ná retourbevestiging door jouw klant, altijd rekening met verwerkingstijd van jouw klant én verzendtijd van het postbedrijf.

Wat doe ik wanneer een klant een artikel retour meld, maar het artikel alsnog wil houden?
Neem in dit geval even contact met ons op, dan zetten wij het recht en zorgen we dat je gewoon wordt uitbetaald. Je kunt ons bereiken via het contactformulier.

Ik heb een artikel retour ontvangen die niet van mij is, wat doe ik hier mee?
Ai! Dan wacht er waarschijnlijk een collega-aanbieder op dit artikel. Kun je dit direct laten weten aan ons via het contactformulier of via 088 5054 344? We vragen je ook om even op de pakbon te kijken de producten terug te sturen naar de aanbieder van wie de producten zijn. De verzendkosten mag je op VraagBod verhalen. Stuur een bon en verzendbewijs naar [email protected], wij storten het geld dan terug op je rekening. Sorry voor het ongemak!

Garantie

Hoe werkt het als een klant gebruik wil maken van garantie?
In dit geval vragen wij jouw klant om direct contact met je op te nemen. De klant kan jouw gegevens vinden in zijn besteloverzicht.

Over VraagBod

Ik hoorde dat jullie werken met een Stichting Derdengelden, wat is dat precies?
Omdat wij veiligheid en transparantie nastreven voor iedereen die gebruik maakt van ons platform, heeft VraagBod als dienstverlener een aparte onafhankelijke stichting derdengelden opgericht. Deze stichting derdengelden beheert het betalingsverkeer dat via VraagBod loopt. Wanneer een consument iets koopt bij ons, stellen wij jouw geld veilig op de rekening van de stichting derdengelden. Zo kun je de bestelling verzenden, wetende dat het geld voor je gereserveerd staat. Dit beschermt jou ook in het geval dat er een onenigheid met de consument ontstaat over de levering.

Hoe zie ik welke aanbieders er bij jullie aangesloten zijn?
Bij VraagBod respecteren wij de privacy van jou en andere aangesloten aanbieders, en dus publiceren wij geen lijst van aangesloten aanbieders op ons platform.

 

Overige vragen

Ik heb een vraag die hier niet tussen staat!
Vertel het ons, want we horen het graag! Je kunt ons bereiken via het contactformulier.

Ik heb een klacht en wil graag mijn verhaal kwijt
Dat vinden we vervelend om te horen. We gaan daar graag met je over in gesprek om samen naar een oplossing te zoeken. Je kunt ons via de onderstaande gegevens bereiken:

Mail ons via het contactformulier.
Bel ons op: 088 5054 344